پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118394
وقتي ايرانيان آنتاليا را از ورشکستگي نجات مي دهند+ عکس
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2634

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، با شروع فصل هاي تعطيلات، تعداد زيادي از مردم ايران به سمت شهرهاي مختلف رفته و يک سفر خوب را تجربه مي کنند.

با اين حال تعدادي سفرهاي خارجي را به سفرهاي داخلي ترجيح مي دهند و تعطيلات خود را در مرز هاي خارج از کشور مي‌گذرانند.

آنتاليا يکي از شهرهاي ترکيه است که سواحل آن هيچ گونه ممنوعيتي را ندارد و سالانه گردشگران زيادي از سوي کشورهاي مختلف به آنتاليا مي روند.

بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و جهانگردي ترکيه، در حالي که رشد سفر گردشگران خارجي به آنتاليا در نيمه نخست سال ???? نسبت نيمه نخست سال ???? کاهش يافته، سفر ايرانيان به آنتاليا پنج برابر شده است. ايرانيان مديران هتل و صنايع توريسم آنتاليا را از خطر ورشکستگي نجات دادند.

وزارت فرهنگ و جهانگردي "آنتاليا" اعلام کرده است ميزان سفر ايرانيان به آنتاليا در نيمه نخست سال ???? نسبت به نيمه نخست سال ????، پنج برابر افزايش پيدا کرده است و آنتاليا از جمله شهرهاي محبوب ايرانيان براي سفر به ترکيه است.

 

اين در حالي است که سفر اروپايي‌ها به آنتاليا رو به کاهش دارد. در نيمه نخست سال ???? نسبت به نيمه نخست سال ???? از ميزان سفر جهانگردان کشورهاي نروژ، بلژيک، اتريش، ايتاليا و فرانسه از آنتاليا کاسته شده است.

اما نکته مهم و اصلي در اين آمار ها اين است که متأسفانه آژانس هاي مسافرتي غير قانوني زيادي در حال فعاليت در کشور هستند که شرايط اين سفرها را فراهم مي کنند.

اين آژانس ها با تبليغات آزاد خود در صفحات روزنامه ها و روي ديوارها مشتريان خود را جمع کرده و به راحتي اين مسافران را عازم کشورهاي حاشيه اي به ويژه سواحل آنتاليا مي کنند.

اگرچه تبليغ سفر به آنتاليا در مطبوعات ايران را براي آژانس‌هاي مسافرتي غيرقانوني اعلام کرده است. به اين ترتيب بسياري از آژانس‌هاي مسافرتي به جاي استفاده از کلمه "آنتاليا" در تبليغات خود، از واژه‌هايي هم‌چون سفر به "آنناليا"، "آنيتاليا"، آنوتاليا" و... استفاده مي‌کنند.

يکي ديگر از دلايل افزايش سفرها به آنتالياف پر هزينه بودن سفرهاي داخلي به نسبت اين سفر هاست؛ به طوري که هزينه سفر آنتاليا با هزينه سفر به کيش برابر است و مردم ترجيح مي دهند با يک ميزان هزينه به سفر هاي خارجي رفته و از کشورهاي ديگر بازديد کنند.

بر اساس اين آمار سالانه بيش از يک و نيم ميليون ايراني از ترکيه بازديد مي‌کنندو ايرانيان در رده سوم بيشترين گردشگران در ترکيه بشمار مي روند.

پيش از اين پايگاه اينترنتي "عصرايران" به نقل از تلويزيون دولتي ترکيه نوشت که مقصد اول گردشگران نوروزي ايران در تعطيلات سال ???? ترکيه بوده است.

با اين آمار لزوم برنامه ريزي بيشتر مسئولين در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي ايجاد شرايط سفر ارزان قيمت براي مردم بيشتر مشخص مي شود.

 منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html